ArChErY
ArChErY

رييس فدراسيون تيراندازي با كمان كه به پايان رياستش در اين فدراسيون رسيده از اعلام آمادگي خود براي حضور دوباره در اين سمت صحبت مي كند و مي‌گويد: به عملكرد خود و دوستانم در فدراسيون نمره 16 به بالا مي‌دهم؛ در بازي‌هاي آسيايي 2014 مدال آور و در المپيك 2016 هم شگفتي‌ساز خواهيم شد. در اين مدت توقعاتم بيشتر از اينها بوده اما اذيت و آزارهايي كه در فدراسيون به من شد در عملكردم هم تاثيرگذار بود و بابت هشت سال حضورم نه تنها در حق خانواده‌ام اجحاف كردم بلكه در قبال آنها به خصوص در قبال همسرم مرتكب ظلم شدم كه از آنها عذرخواهي مي‌كنم.

كريم صفايي با حضور در خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، درباره عملكرد خود در مدت رياستش در اين فدراسيون گفت: اين بار مي خواهم از آخر به اول حرف هايم را بزنم و بر خلاف هميشه ابتدا از تمام عزيزاني كه با آن‌ها خلف وعده مالي كرده‌ام و نتوانستم به وعده‌هايم عمل كنم و عليرغم امكاناتي كه تهيه كردم، نتوانستم جبران مافات داشته باشم، عذرخواهي مي‌كنم و از آن ها حلاليت مي طلبم.

مي‌توانستيم در مسابقات قهرماني آسيا تهران نمره عالي بگيريم

وي ادامه داد: سالي كه به پايان خود نزديك مي‌شود، شروع شكوفايي تير و كمان ايران و آسيا بود كه اين موضوع را به فال نيك مي‌گيريم و براي پيشرفت بيشتر تلاش مي‌كنيم.

رييس فدراسيون تيراندازي با كمان گفت: از جمله اقدمات مهم صورت گرفته در اين سال پخش مستقيم رقابت‌هاي آسيايي تهران بود كه براي اولين بار و با هماهنگي صدا و سيما انجام شد و من از آقاي ذكايي مسئول شوراي هماهنگي صدا و سيما و آقاي ايراني ها مسئول پخش برون مرزي و حسين زماني مسوول ورزش شبكه سه تشكر مي‌كنم.

وي درباره عملرد تيم ملي ريكرو و كامپوند در رقابت‌هاي تهران هم گفت: نمره خيلي خوبي به ملي‌پوشان اين دو رشته مي‌دهم ، اما معتقدم مي توانستيم سهميه ريكرو بانوان را كسب كنيم و نمره عالي بگيريم، در اين صورت ديگر نيازي نبود كه براي كسب اين سهميه به آمريكا برويم.

افتتاح فاز اول آكادمي عملي تيروكمان در هفته آينده

صفايي از افتتاح فاز اول آكادمي علمي تيراندازي با كمان در مجموعه ورزشي آزادي در هفته آينده با حضور ورزير ورزش خبرداد و گفت: راه‌اندازي اين آكادمي يكي از كارهاي زير ساختي است كه فدراسيون انجام داده است و اين پروژه‌ با آن كه با هماهنگي فدراسيون جهاني انجام شده اما آن ها از اين اقدام ايران شگفت زده شده اند.

وي با اشاره به اين كه نايب رييس فدراسيون جهاني، رييس فدراسيون اروپا و رييس كنفدراسيون آسيا در هيات موسس اين آكادمي عضويت دارند، گفت: افتخار من اين است كه اين افراد را به عنوان هيات موسس قرار داده ام و به جز آن‌ها آقايان سجادي، معاون وزير ورزش و افشارزاده دبير كل كميته ملي المپيك هم جزء هيات رييسه هستند.

وي در پاسخ به اين كه چرا در هيات موسس آكادمي علمي تير و كمان افراد غير ايراني حضور دارند گفت: اين نكته را در نظر بگيريد كه حضور سه خارجي كه داراي جايگاه‌هاي آسيايي و جهاني هستند، مي‌تواند راه را براي اين آكادمي هموار كند و ارتباط مستقيمي با فدراسيون جهاني ـ آسيايي برقرار سازد. ما براي پيشرفت علمي خود در اين آكادمي به چنين ارتباط‌هايي نياز داريم.

رييس فدراسيون تيراندازي با كمان با بيان اين كه اين آكادمي تنها اسم يك آكادمي علمي را يدك نمي‌كشد، بلكه به عنوان يك كار زيربنايي براي ايران مطرح است، افزود: اين آكادمي مانند يك هرم است كه در پايين هرم دانشگاه علمي ـ كاربردي در رشته تيراندازي با كمان راه‌اندازي خواهد شد و پس از آن آكادمي علمي قرار داد و پژوهشكده هم در رتبه بالاتررشد كيفي ورزش تير و كمان را مد نظر قرار مي‌دهد همچنين در نوك هرم هم بحث ثبت و استاندارد اين رشته مطرح است. اين آكادمي نه تنها براي ايران، بلكه براي جهان به منظور حل مشكلات تير و كمان از جايگاه ويژه‌اي برخوردار است.

صفايي درباره بودجه راه‌اندازي اين آكادمي گفت: تاكنون وزارت ورزش و جوانان و شخص وزير حمايت خوبي را از اين پروژه‌ داشته است و با اين كمك‌ها و پيگيري سجادي باعث شد كه مسير براي فدراسيون هموار شود. به طوري كه قرار است بودجه‌هايي كه به فدراسيون داده‌اند را در قالب بودجه هاي عمراني قرار دهند و اگر بودجه عمراني به فدراسيون داده شود، از حالت بحران خارج خواهيم شد. در حال حاضر نزديك به سه تا چهار ميليارد تومان قرارداد براي اين پروژه بسته ايم كه يك ميليارد از اين ميزان مربوط به بودجه جاري فدراسيون بوده و اميدواريم بتوانيم تا پيش از سال جديد حدود 30 تا 40 درصد از هزينه ها را برگردانيم.

دانشگاه علمي كاربردي تيروكمان از مهر دانشجو مي‌پذيرد 

وي درباره‌ي دانشگاه علمي كاربردي تيراندازي با كمان گفت: قرار بود از بهمن امسال اين دانشگاه دانشجو بگيرد اما با توجه به اين‌كه راه‌اندازي اين ساختمان به دليل مشكلات مالي از سوي فدراسيون كمي به درازا كشيد در نتيجه از مهر سال آينده دانشجويان رشته تيراندازي با كمان جذب اين دانشگاه مي‌شوند.

به گفته‌ي صفايي، ساختمان مدارس آرش و آذر با ساختمان دانشگاه علمي كاربردي تيروكمان يكي است كه بر اين اساس مدارس آرش و آذر شبانه‌روزي خواهد شد و تا روز چهارشنبه دانش‌آموزان در اين ساختمان حضور دارند و در روزهاي پنج‌شنبه و جمعه نيز دانشجويان رشته تيروكمان در ساختمان مورد نظر حضور خواهند داشت.

شوراي برون مرزي با اعزام تيم كامپوند به تايلند موافقت نكرد

رييس فدراسيون تيراندازي با كمان در ادامه درباره‌ي برنامه تيم ملي ريكرو گفت: تيم ملي ريكرو مردان و زنان متشكل از هفت ورزشكار سه‌شنبه شب به تايلند اعزام شد و قرار است پس از شركت در مسابقات جايزه بزرگ تايلند به اردويي در كره جنوبي برود.

وي با اشاره به اين‌كه تيم كامپوند به مسابقه جايزه بزرگ تايلند اعزام نشده است، اظهار كرد: دليل اعزام نشدن ملي‌پوشان كامپوند به اين مسابقات، موافقت نكردن شوراي برون‌مرزي با اين اعزام بوده است.

صفايي خاطرنشان كرد: پس از اردوي تيم ريكرو در كره، ملي‌پوشان براي مدت سه هفته به ايران بازخواهند گشت و بعد از آن به مسابقات شانگهاي چين اعزام مي‌شوند. البته ما درخواست كرده‌ايم كه يك اردوي برون‌مرزي هم قبل از مسابقات كسب سهميه آمريكا داشته باشيم و در حال انجام هماهنگي‌هاي مورد نياز در اين رابطه هستيم. اميدواريم كه ملي‌پوشان به‌موقع به مسابقات آمريكا كه خردادماه سال آينده برگزار مي‌شود برسند و ما بتوانيم در قسمت ريكرو تيمي مردان و ريكرو انفرادي دختران كسب سهميه داشته باشيم.

نوك پيكان فدراسيون، ريكرو است

رييس فدراسيون تيراندازي با كمان در پاسخ به اين‌كه به نظر مي‌رسد فدراسيون آن‌طور كه بايد مانند ريكرو به رشته كامپوند اهميت نمي‌دهد، هم گفت: در تمام دنيا به رشته‌ي ريكرو بيشتر از رشته‌ي كامپوند اهميت داده مي‌شود؛ چون ريكرو هم المپيكي است و هم اين كه اگر فردي بخواهد وارد رشته‌ي كامپوند شود بايد ابتدا از ريكرو تيراندازي را آغاز كند.

وي ادامه داد: البته با توجه به اين‌كه كامپوند براي اولين بار وارد بازي‌هاي آسيايي شده و در سال 2016 ميكس كامپوند در المپيك برزيل حضور دارد، بايد سرمايه‌گذاري در اين رشته نيز صورت بگيرد.

رييس فدراسيون تيراندازي با كمان در عين حال تصريح كرد: نوك پيكان فدراسيون تيراندازي ريكرو است اما اين بدان معنا نيست كه نخواهيم به كامپوند اهميت دهيم؛ چون قهرمانان كامپوند ايران در سطح آسيا و جهان مطرح هستند و در طي سال‌هاي اخير هم كشورهايي همچون كره با الگوبرداري از ايران در اين رشته سرمايه‌گذاري كرده‌اند. فدراسيون در دو ضلع موازي ريكرو و كامپوند را پيش مي‌برد اما ضلع اصلي آن ريكرو و ضلع غيراصلي كامپوند است.

مشكل زمين تمرين كامپوند حل شده است

صفايي درباره‌ي تعطيلي اردوي آمادگي تيم ملي كامپوند هم گفت: از لحاظ فني اردوي تيم ملي كامپوند تعطيل نمي‌شود اما اين موضوع جزو برنامه‌هاي فدراسيون نيست كه بخواهيم 12 ماه سال را برايشان اردو بگذاريم. البته فدراسيون زماني كه اين ملي‌پوشان را در اختيار ندارد بايد فكري براي زمين تمرين‌شان داشته باشد كه در حال حاضر با توجه به راه‌اندازي زمين تيروكمان آزادي و تقسيم شدن اين سايت به دو بخش آموزشي و حرفه‌اي، مشكل زمين تمرين كامپوند هم حل شده است.

وي افزود: مديريت در فدراسيون تيراندازي مانند مكعب روبيك است و نمي‌توان تنها يك رنگ را در آن مورد توجه قرار داد و يا اين‌كه يك رنگ را لحاظ نكرد بلكه بايد با شش رنگ بازي كرد تا بتوان مكعب روبيك را ساخت.

رييس فدراسيون تيراندازي با كمان اظهار كرد: كامپوند براي فدراسيون هم اهميت دارد اما در حال حاضر ريكرو براي ما ارجحيتش بيشتر است.

رييس فدراسيون تيراندازي با كمان درباره قرارداد سرمربيان تيم‌هاي ملي ريكرو و كامپوند گفت: قرارداد سرمربيان اين تيم‌ها تا سال 2012 و بعد از المپيك تمديد شده است و با توجه به اين‌كه حدود هشت سال از حضور اين دو مربي كره‌اي در ايران مي‌گذرد فكر مي‌كنيم كه در طول اين سال‌ها حركت رو به جلويي را داشته‌ايم؛ به طوري كه از رتبه 129 جهان به يك رتبه يك رقمي رسيده ايم و در حال حاضر هم پس از مسابقات آسيايي تهران بر روي تيروكمان ايران حساب ويژه‌اي باز مي‌كنند. البته اين بدان معنا نيست كه بخواهيم به توسعه اين ورزش اهميتي ندهيم. ما در چهار سال آينده قطعا به يك قطب تيروكمان در جهان تبديل خواهيم شد.

در چهارسال آينده براي كامپوند سرمربي مستقل مي‌گيريم

صفايي در پاسخ به اين‌كه چرا مربيان كامپوند و ريكرو جدا نمي‌شوند؟ گفت: در چهار سال آينده برنامه‌مان اين است كه سرمربي مستقلي براي تيم ملي كامپوند داشته باشيم.

به عنوان تكليف به انتخابات مي‌آيم

به گزارش ايسنا، صفايي درباره‌ي احتمال حضورش در انتخابات فدراسيون تيروكمان هم گفت: در واقع وزارت ورزش به عنوان ولي فدراسيون‌ها مطرح است و بودن و نبودن فدراسيون‌ها در دست وزارت ورزش است. من پيش از اين نظري براي ماندن در فدراسيون تيروكمان نداشتم اما حالا كه نگاه مي‌كنم و وضعيت تيم‌هاي ملي، مدارس آرش آذر، آكادمي علمي و وعده‌هايي را كه به دوستانم داده‌ام و هم‌چنين دشمناني كه منتظر هستند زمين بخورم را نگاه مي‌كنم، به عنوان يك تكليف مي‌ايستم و مي‌خواهم مشكلات فدراسيون را به نقطه‌اي برسانم كه وقتي فدراسيون به فردي ديگر واگذار مي‌شود مشكلات زيرساختي نداشته باشد، نه اين‌كه فدراسيون را با حالتي به‌هم‌ريخته به شخص ديگري واگذار كنم.

وزارت ورزش قطعا از حضورم حمايت مي‌كند

وي درباره‌ي اين‌كه آيا وزارت ورزش از حضور او در فدراسيون حمايت مي‌كند، تاكيد كرد: قطعا وزارت ورزش از حضورم حمايت مي‌كند و اگر اين‌گونه نبود اين پالس‌هاي مثبت را به ما نمي‌داد كه مثلا بگويد برويد دنبال كارتان و سعي كنيد در المپيك موفق باشيد. اگر وزارت ورزش نمي‌خواست حمايتي داشته باشد در موضوعات مالي هم ما را حمايت نمي كرد و سعي نداشت مشكلات را از سر راهمان بردارد.

وزير را نمي بينيم اما اثرات حمايتي‌اش ديده مي‌شود

رييس فدراسيون تيراندازي با كمان اظهار كرد: در زمان علي‌آبادي با اين‌كه ايشان را دوست دارم اما انتقادي هم وجود داشت .او مي‌گفت ساخت و ساز را انجام بدهيد اما نمي‌گفت با كدام پول، و سعيدلو هم عنوان مي‌كرد كه بساز و ما از تو حمايت مالي خواهيم كرد اما زماني كه از دفترش بيرون مي‌آمديم تكليف مباحث مالي مشخص نبود.

صفايي گفت: در زمان وزارت آقاي عباسي هم علي‌رغم آن‌كه ما ايشان را نمي‌بينيم اما اثرات حمايتي‌اش را مشاهده مي‌كنيم.

وي در پاسخ به اين‌كه پيش از اين انتقاداتي را به مسوولان وزارت ورزش براي حضور نيافتن در مراسم اهداي جوايز مسابقات قهرماني آسيايي تهران داشته اما به نظر مي‌رسد حالا از عملكرد وزارتخانه تقدير مي‌كنيد و اين دو موضوع با هم مغايرت دارد، گفت: زماني كه مسابقات قهرماني آسيا برگزار مي‌شد پيك كاري آقايان بود و شايد اين برنامه ريزي ها باعث مي شد كه نتوانند در زمان موردنظر حضور يابند.

براي حواشي برج ميلاد تاوان شخصي پرداختم

رييس فدراسيون تيراندازي با كمان در پاسخ به اين‌كه آيا حواشي به وجود آمده در مسابقات تيراندازي با كمان در حضور نيافتن مسوولان وزارتخانه دخيل نبوده است؟ گفت: حاشيه‌هاي برج ميلاد براي ما بسيار سنگين بود و حتي در زندگي شخصي من تاثير گذاشت؛ به طوري كه من تاوان شخصي آن را هم پرداخت كردم. از سوي ديگر هم برخي ها جوي را ايجاد كردند و گفتند كه به دليل حضور زنان بي‌حجاب در مسابقات آسيايي، وزارت ورزش حمايتش را از فدراسيون كمتر كرده است. اما تمام اين موضوعات كف روي آب بود كه از بين رفت.

مشكلات مالي فدراسيون در آينده حل مي‌شود

سايت تيروكمان را به يك باشگاه اجاره مي‌دهيم

صفايي درباره‌ي وضعيت قرارداد تيراندازان ملي‌پوش و به تعويق افتادن چهار ماه از حقوق آنها هم گفت: فدراسيون تيروكمان تنها فدراسيوني است كه ورزشكارانش داراي بيمه عمر و سلامت هستند و حتي از سنوات خدمتي هم بهره مي‌برند. بحث حقوق در فدراسيون تيروكمان دير و زود دارد اما سوخت و سوز ندارد. ما سعي كرده‌ايم در اين فدراسيون اين موضوع را جا بيندازيم كه كار نيكو اهميت دارد و هر چيزي بايد به صورت درست انجام شود. مشكلات مالي فدراسيون در آينده حل خواهد شد و ما براي برطرف كردن اين مشكلات بنا داريم چمن مصنوعي سايت تيروكمان آزادي را به يكي از باشگاه‌ها اجاره دهيم كه قطعا درآمد كسب شده در حقوق ملي‌پوشان تاثيرگذار خواهد بود.

وي درباره‌ي پاداش ميلاد وزيري تيرانداز المپيكي ايران هم اظهار كرد: قرار است در روزهاي آينده پاداش ميلاد وزيري همزمان با مسابقات حرفه‌اي از سوي وزير ورزش به همسراين ورزشكار اهدا شود و اين هديه شامل پاداش كسب سهميه المپيك هم است البته براي آن كه مي خواهيم وزيري را غافلگير كنيم اعلام نخواهيم كرد كه اين پاداش چيست.

رييس فدراسيون تيراندازي با كمان در پاسخ به اين‌كه بسياري بر اين عقيده‌اند شما از جمله روساي تك‌محور هستيد كه براي تصميم‌گيري‌هاي خود با اطرافيانتان مشورت نمي‌كنيد، آيا اين موضوع را قبول داريد؟ گفت: دقيقا مطلبي كه مي‌گوييد ضمن آن‌كه درست است، از سوي ديگر هم نادرست است. به نظر من مدير بايد در تصميم‌گيري‌هاي خود قاطع و سريع عمل كند و زماني كه به نتيجه رسيد به سرعت عكس‌العمل نشان دهد. اما اين موضوع كه مي‌گوييد من با كسي مشورت نمي‌كنم را قبول ندارم؛ چون از وجود 5 تا 6 مشاور عالي بهره مي‌برم. مگر مي‌شود يك مدير در تصميماتش انعطاف‌پذير نباشد؟

صفايي افزود: من معتقدم كه در بحث مديريت بايد در مقابل علم و عقل منعطف بود و اگر كسي دليل عقلي و منطقي را مطرح كرد بايد با تواضع برخورد كرد. اين در شرايطي است كه ما در فدراسيون تيراندازي با كمان اتاق فكر داريم و طرح‌هاي مختلفي را با مشاركت ساير دوستان انتخاب مي‌كنيم.

برخي‌ها خيلي كارها عليه من انجام مي‌دهند

وي تصريح كرد: متاسفانه هنوز هم كه هنوز است برخي‌ها خيلي كارها را عليه من انجام مي‌دهند و اگر دست خودم باشد نمي‌گذارم كه موضوعات به چنين جايي برسد اما مشاوران من مي‌گويند كه فرد مورد نظر مي‌خواهد خودي نشان دهد و من هم با توجه به اين‌كه گفته‌ي آنها درست است اقدامي انجام نمي‌دهم؛ در حالي كه اگر بخواهم مي‌توانم از اين افراد برخورد ويژه اي داشته باشم.

نيمي از افرادي كه در فدراسيون فعاليت دارند از منتقدان من بودند

رييس فدراسيون تيراندازي با كمان گفت: نيمي از افرادي كه در فدراسيون تيراندازي با كمان فعاليت دارند منتقدان من هستند. در بحث مديريت عنوان مي‌شود كه نبايد با مخالف مغرض كار كرد. اما افرادي هستند كه در ابتدا مخالف من بودند ولي با آگاهي كه يافته‌اند فعاليت خود را در فدراسيون ادامه مي‌دهند كه در اين‌باره مي‌توانم به مجيد ميررحيمي اشاره كنم.

هركس از خانه‌اش قهر مي‌كند عليه رييس فدراسيون مصاحبه مي‌كند

صفايي خاطرنشان كرد: اين‌گونه نيست كه اگر كسي عليه من مصاحبه‌اي كرد كنار گذاشته شود. ما بايد اين فرهنگ را داشته باشيم اما متاسفانه هركس از خانه‌اش قهر مي‌كند اولين كاري كه انجام مي‌دهد آن است كه عليه رييس فدراسيون مصاحبه كند. به همين دليل تصميم گرفتم در فدراسيون تيروكمان ورزش حرفه‌اي را از ورزش قهرماني جدا كنم. بدين ترتيب در ورزش حرفه‌اي هركس كه خواست مي‌تواند مصاحبه كند و اين موضوع به عنوان خوراك مطبوعات و رسانه‌هاست. حتي جزو محاسن ورزش حرفه‌اي محسوب مي‌شود اما اين واقعيت است كه اين موضوع با ماهيت ورزش قهرماني تعارض دارد.

وي افزود: براي اولين بار است كه ورزش حرفه‌اي را با قهرماني جدا كرده و سعي كرده‌ايم هزينه‌ي بيشتري در ورزش حرفه‌اي داشته باشيم. يكي از اقداماتي كه در اين زمينه صورت گرفته اين است كه براي اولين بار در جهان مسابقات تيروكمان در بخش حرفه اي در هنگام شب برگزار مي‌شود كه اين مسابقات از شبكه پنج سيما هم پخش خواهد شد.

لودرها باز هم در سايت تيروكمان مي مانند

رييس فدراسيون تيراندازي با كمان درباره اين كه چرا با وجود مشكلات مالي پروژه هاي عمراني بزرگ را آغاز مي كند تا شاهد نيمه تمام بودن اين پروژه ها در سايت تيروكمان مجموعه ورزشي آزادي باشيم؟ گفت: ما در ايران كار مي‌كنيم و موانع زيادي بر سر راه همه فدراسيون‌هاست. تمام كارها دولتي است و يك بخش خصوصي نيستيم كه بتوانيم تمام تصميمات را خودمان بگيريم و خودمان هم اجرا كنيم. وقتي طرحي را پيشنهاد مي‌كنيم ممكن است موانعي پيش بيايد. حتي اگر فكر همه چيز را هم كرده باشيم باز هم به اين وضعيت دچار مي‌شويم.

صفايي اظهار كرد: تن دادن به چنين موقعيت‌هايي زمينه رشد را ايجاد مي‌كند و ما هم مجبور هستيم كه پايش بايستيم. به طور مثال در رابطه با ساخت زمين تمرين تيروكمان در ورزشگاه آزادي، ضمن آن‌كه از آقاي تركاشوند معاونت تجهيز وزارت ورزش، ضياء آذري مديركل سابق مجموعه ورزشي آزادي و درويش‌زاده مديركل فعلي مجموعه ورزشي آزادي تشكر دارم اما بارها پيش آمد كه استاديوم آزادي كار ساخت و ساز اين زمين را متوقف كرده است. ما نمي‌گوييم كه كارمان بدون اشكال است اما موضوع اين است كه بايد تفكري را به وجود آورد كه زماني كه فردي كاري را شروع مي‌كند ديگر ارگان‌ها به او كمك كنند؛ چون اين كارها براي كشور بيگانه نيست بلكه براي ايران انجام مي‌شود.

وي در پاسخ به اين‌كه آيا در زمان بازديد وزير از سايت تيروكمان در استاديوم آزادي، زمين تمرين به صورت كامل آماده خواهد بود؟ تصريح كرد: اميدواريم كه اين موضوع محقق شود اما قرار نيست كه لودرها از حاشيه زمين جمع شوند؛ چون در نظر داشته باشيد كه قرار است فاز يك طرح آكادمي علمي تيروكمان افتتاح شود.

به عملكردم نمره 16 مي دهم چون توقعاتم بيشتر از اين‌ها بود

رييس فدراسيون تيراندازي با كمان درباره اين‌كه به عملكرد خود در مدت حضورش در اين فدراسيون چه نمره‌اي مي‌دهد؟ گفت: به عملكرد خود و دوستانم در فدراسيون نمره 16 به بالا مي‌دهم؛ چون توقعاتم بيشتر از اينها بود اما اذيت و آزارهايي كه در فدراسيون به من شد در عملكردم هم تاثيرگذار بود و بابت هشت سال حضورم نه تنها در حق خانواده‌ام اجحاف كردم بلكه در قبال آنها به خصوص در قبال همسرم مرتكب ظلم شدم كه از آنها عذرخواهي مي‌كنم.

در المپيك 2016 شگفتي‌ساز مي‌شويم

صفايي درباره‌ي آينده تيروكمان ايران در مسابقات بين‌المللي هم خاطرنشان كرد: ما در بازي‌هاي آسيايي 2014 مدال‌آور خواهيم بود و در المپيك 2016 هم شگفتي‌ساز مي‌شويم. البته نيم‌نگاهي هم به المپيك لندن داريم.

وي به موضوع كسب سهميه المپيك توسط ملي‌پوشان اشاره كرد و افزود: تصور مي‌كردم كه بين چهار تا شش ورودي المپيك را كسب كنيم كه فكر مي‌كنم تعداد ورودي‌هاي ما در لندن از سال 2008 پايين‌تر نباشد و اميدوارم در مسابقات آمريكا دو ورودي ديگر هم براي ايران به دست آيد.

فدراسيون قهرمانانش را رها نمي كند

رييس فدراسيون تيراندازي با كمان درباره‌ي كناره‌گيري قهرمانان المپيكي تاكيد كرد: فدراسيون قهرمانانش را رها نمي‌كند و براي آنها مسووليتي را در فدراسيون در نظر مي‌گيرد؛ چون براي اين افراد سرمايه‌گذاري شده است و پس از دوران قهرماني بايد آنها وارد بدنه فدراسيون شوند. در همين راستا نجمه آبتين تيرانداز المپيكي ايران هم كه پيش از اين اعلام كرده بود از دنياي ورزش قهرماني كناره‌گيري كرده است در قسمت تيروكمان حرفه‌اي ثبت نام كرد و حتي مسوول آموزش سايت المپيكي فدراسيون است و ممكن است ورزشكاري از فدراسيون دلخور باشد اما اين موضوع باعث نمي‌شود كه ما بخواهيم وي را رها كنيم.

صفايي گفت: اين نكته هم مورد اهميت است كه انگيزه‌هاي مادي براي ورزشكاران بايد مورد توجه قرار گيرد و فدراسيون هم بايد به فكر اين موضوع باشد. البته من فكر مي‌كنم نسبت به ديگر روساي فدراسيون‌ها رابطه‌ي عاطفي و انساني خوبي با تيراندازان داشته‌ام.

وي افزود: طرح خانواده بزرگ ورزش از جمله راهكارهايي است كه براي حل مشكلات معيشتي ورزشكاران بايد مدنظر قرار گيرد كه ما اين موضوع را مدنظر قرار داده‌ايم.

تاپايان سال تكليف ساخت كمان هاي داخلي مشخص مي‌شود

وي در ادامه به موضوع امكانات در حوزه تيروكمان اشاره كرد و افزود: در سال جاري امكانات خوبي را در اختيار شهرستان‌ها قرار داده‌ايم و به دنبال حل مشكل تجهيزات اين رشته ورزشي هستيم. هرچند بايد موضوع تجهيزات به صورت ريشه‌اي حل شود. ما امسال تيروكمان هايي را از يك شركت ايتاليايي خريداري كرديم اما كارشناسان‌مان عنوان كردند كه آن‌ها از سطح كيفي خوبي برخوردار نيستند كه در تلاش هستيم بتوانيم تجهيزات را از كشور آلمان وارد كنيم.

رييس فدراسيون تيراندازي با كمان ادامه داد: تا پايان سال جاري تكليف ساخت كمان‌هاي داخلي هم مشخص مي‌شود و اين كمان‌ها در قسمت آموزشي به كار گرفته خواهند شد. مي‌خواهيم با كمك شركت‌هاي خصوصي و پشتيباني فدراسيون به خودكفايي در حوزه تيروكمان برسيم.

با كسي موضع شخصي ندارم

رييس فدراسيون تيراندازي با كمان درباره‌ي وضعيت رشته‌ي تيراندازي با كمان روي اسب اظهار كرد: طبق نظر وزارت ورزش اين رشته زير نظر فدراسيون تيراندازي با كمان است و طي روزهاي گذشته هم مسابقه‌اي را در لرستان برگزار كرديم.

صفايي ادامه داد: اين نكته را در نظر بگيريد كه اين رشته ضمن آن‌كه جسارت‌هاي فردي را افزايش مي‌دهد، اما بايد به صورت كنترل شده با آن برخورد كرد؛ چون يك رشته‌ي خطرآفرين است. در نتيجه فدراسيون هم بر اساس اولويت‌بندي به اين رشته مي‌پردازد.

وي با بيان اين‌كه در نظر داريم رشته‌هاي كمان اسكي و كمان تفنگ را در فدراسيون راه‌اندازي كنيم، گفت: تيروكمان زيرشاخه‌هاي زيادي دارد و بايد به بحث توسعه همگاني در اين رشته‌ها توجه بيشتري شود.

رييس فدراسيون تيراندازي با كمان تصريح كرد: من با كسي موضع شخصي ندارم، به‌خصوص با نزديكان دورم. اگر كسي با من نسبتي داشت دليل نمي‌شود كه بخواهم يك سري امكانات را برايش قائل شوم كه براي سايرين در نظر نمي‌گيرم.

حتي پسرم از نظر مقررات و قوانين با سايرين برابر است

صفايي افزود: يكي دو تن از اعضاي خانواده ما در فدراسيون مشغول به كار هستند اما حكم حقوقي‌شان با افراد غريبه فرقي ندارد. پسرم حمزه صفايي شايد از لحاظ فني جزو بهترين‌ مربيان تيروكمان در كشور باشد اما اين دليل نمي‌شود كه زياده‌خواه باشد بلكه از نظر مقررات و قوانين با سايرين برابر است.

وي گفت: ممكن است به خاطر عدالت، برخي از افراد از من دلگير شوند اما حداقل، زماني كه از فدراسيون مي‌روم كسي نخواهد گفت كه صفايي به كسي باج داده است.

گفت‌وگو از خبرنگار ايسنا، الهام يزدي‌ها


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

ارسال در تاريخ شنبه 29 بهمن 1390برچسب:, توسط محمد